Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.
Podróżowanie autobusem powinno być dostępne dla jak najszerszego grona osób. Jesteśmy o tym przekonani i dlatego dokładamy wszelkich starań, by dostosować nasze pojazdy do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych! Czy Twoje ograniczenia są tymczasowe, czy trwałe, chcemy Ci zapewnić najlepsze usługi dostosowane do Twoich potrzeb. Podróżowanie na wózku inwalidzkim, czy z psem przewodnikiem lub podróżowanie przez kobiety w ciąży to sytuacje, które znamy i do których już jesteśmy przystosowani. Masz pytania? Natychmiast uzyskaj konkretną odpowiedź!
Osoby na wózkach inwalidzkich są mile widziane w naszych autobusach!
Co musisz wiedzieć o podróżowaniu autobusem z wózkiem w bagażniku?
Osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych, które potrafią samodzielnie wsiąść i wysiąść z autobusu z/lub bez pomocy osoby towarzyszącej, mogą podróżować wszystkimi naszymi liniami FlixBus. Po prostu wózek musi być składany, aby kierowca mógł go umieścić w bagażniku autobusu.
Aby podróżować autobusem z wózkiem na pokładzie:
Aby móc podróżować na wózku inwalidzkim w autobusie, trzeba wcześniej zadzwonić na infolinię, aby upewnić się, że linia autobusowa, z której chce się skorzystać, jest dostępna dla wózków inwalidzkich. FlixBus ma na razie ograniczoną liczbę linii autobusowych oferujących taką możliwość. Zależy to od modelu wykorzystywanego autobusu i dostępnej infrastruktury na przystankach.
Aby móc podróżować z wózkiem na pokładzie autobusu, wózek inwalidzki musi spełniać wymogi następujących norm:
Musimy podkreślić, że nie wolno nam zezwolić na odstępstwa od tych zasad. Jeśli pasażer zgłosi się do kierowcy z wózkiem nieodpowiadającym tej charakterystyce, kierowca autobusu będzie zmuszony odmówić wpuszczenia go do pojazdu ze względów bezpieczeństwa.
Aby podróżować autobusem z wózkiem w bagażniku
Etap 1: zarezerwuj swój przejazd bez podawania specjalnych warunków.
Etap 2: skontaktuj się z naszą infolinią, aby dodać wózek inwalidzki do swojego przejazdu:
Aby podróżować autobusem z wózkiem na pokładzie
Zadzwoń na naszą infolinię, aby sprawdzić przejazd i upewnić się, że w autobusie można korzystać z wózka na pokładzie.
W dniu wyjazdu warto przybyć wcześniej przed planowanym odjazdem i jak najszybciej skontaktować się z kierowcą autobusu, aby mógł on zapewnić niezbędną obsługę i umożliwić Ci wybranie miejsca w autobusie.
Niektóre osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych lub niepełnosprawne muszą podróżować z osobą towarzyszącą. Bardzo dobrze to rozumiemy i dlatego zapewniamy bezpłatny przejazd osobie towarzyszącej.
Musisz pokazać kierowcy odpowiedni dokument, aby poświadczyć, że potrzebujesz osoby towarzyszącej. Dokument ten powinien określać, że osoba niepełnosprawna lub o ograniczonych zdolnościach ruchowych musi stale korzystać z pomocy osoby towarzyszącej.
Oto dokumenty, które należy przedstawić:
Etap 1: skontaktuj się bezpośrednio z naszą infolinią, aby zarezerwować przejazd dla siebie i swojej osoby towarzyszącej:
Etap 2: w dniu podróży okaż dokument poświadczający konieczność podróżowania z osobą towarzyszącą (zgodnie z objaśnieniem podanym w poprzednim punkcie).
W dniu wyjazdu warto przybyć wcześniej przed planowanym odjazdem i jak najszybciej skontaktować się z kierowcą autobusu, aby mógł on zapewnić niezbędną obsługę i umożliwić Ci wybranie miejsca w autobusie.
Pies przewodnik lub pies pomocnik jest mile widziany w naszych autobusach FlixBus. Nasza oferta:
Uwaga: wstęp do autobusu z psami jest możliwy tylko w przypadku osób niepełnosprawnych lub o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Kochamy zwierzęta, ale w naszych autobusach dostępne są jedynie przejazdy z psami przewodnikami i psami pomocnikami.
Będziesz proszony o okazanie dokumentu poświadczającego, że pies odbył wymagane szkolenie dla psów przewodników.
Etap 1: zadzwoń na naszą infolinię, aby zarezerwować przejazd dla siebie i swojego psa przewodnika:
Etap 2: w dniu podróży okaż dokument poświadczający, że pies odbył wymagane szkolenie dla psów przewodników.
Regularnie przemieszczam się z moim psem przewodnikiem Dymo. Zgodnie z prawem francuskim wszyscy przewoźnicy powinni wpuszczać do pojazdu psy przewodniki osób niedowidzących, ale często muszę to tłumaczyć, ponieważ wiedza w tym temacie jest niewystarczająca. W autobusach FlixBus nigdy nie mam tego problemu, a kierowcy są sympatyczni. Raz spotkałem się z nieżyczliwością jednego pasażera autobusu, który prawdopodobnie nie zrozumiał, że to pies przewodnik. Jest ich tylko 1500 w całej Francji i już się przyzwyczaiłem, że często muszę to wyjaśniać.
Przede wszystkim trzeba przewidywać! Zarezerwuj podróż dzwoniąc na infolinię FlixBusa. Trzeba też pamiętać o nakarmieniu psa przed jazdą. Korzystam z przystanków, by pozwolić mu załatwić potrzeby. Często kierowca czuwa nad nami, by wszystko poszło dobrze i byśmy wrócili do pojazdu bez problemów. Bardzo ważne jest też miejsce w autobusie. Dymo to labrador i zajmuje sporo miejsca. Podczas podróży spokojnie śpi w przejściu. Doradzam wybieranie miejsc bezpośrednio za środkowymi drzwiami. Dzięki temu na przystankach pies nie przeszkadza pasażerom z przodu.
Tak, jeden raz, podróżując z Paryża do Pragi i z powrotem autobusem FlixBus. Tym razem zdecydowałem się nie zabierać Dymo i wyjechałem z synem jako osobą towarzyszącą. W takich przypadkach osoba towarzysząca nie płaci za przejazd autobusem FlixBus. Taka sama procedura: trzeba zadzwonić na infolinię, aby dokonać rezerwacji, a w dniu podróży pamiętać, by mieć przy sobie kartę inwalidzką.
Tak, za kilka tygodni wyjeżdżam do Lyonu na dzień otwartych drzwi w szkole dla psów przewodników. Jestem wysłannikiem stowarzyszenia właścicieli psów przewodników z Lyonu. Dymo i ja już jesteśmy gotowi na podróż autobusem FlixBus!
Czasami kobiety w ciąży, szczególnie niedługo przed porodem, mają wiele problemów w podróży. Właściwie nic nie stoi na przeszkodzie, by kobieta w ciąży podróżowała autobusem. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma jakiegoś szczególnego przeciwwskazania medycznego.
Zalety naszych pojazdów FlixBus dla kobiet w ciąży:
Dobrze też wiedzieć, że na trasach długodystansowych przewidziano regularne przerwy w podróży na parkingach. Przerwy są przewidziane co około 2 godziny jazdy.
Życzymy wspaniałej podróży naszym autobusem! W razie dodatkowych pytań prosimy się zapoznać z Często zadawanymi pytaniami (FAQ), zadzwonić na infolinię (tel. +48 22 307 93 34) skorzystać z mobil@flixbus.de