Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych

Podróżowanie autobusem powinno być dostępne dla jak najszerszego grona osób. Jesteśmy o tym przekonani i dlatego dokładamy wszelkich starań, by dostosować nasze pojazdy do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych! Czy Twoje ograniczenia są tymczasowe, czy trwałe, chcemy Ci zapewnić najlepsze usługi dostosowane do Twoich potrzeb. Podróżowanie na wózku inwalidzkim, czy z psem przewodnikiem lub podróżowanie przez kobiety w ciąży to sytuacje, które znamy i do których już jesteśmy przystosowani. Masz pytania? Natychmiast uzyskaj konkretną odpowiedź!

Dostęp do autobusu na wózku inwalidzkim

Dostęp do autobusu na wózku inwalidzkim

Osoby na wózkach inwalidzkich są mile widziane w naszych autobusach!

Co musisz wiedzieć o podróżowaniu autobusem z wózkiem w bagażniku?

Osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych, które potrafią samodzielnie wsiąść i wysiąść z autobusu z/lub bez pomocy osoby towarzyszącej, mogą podróżować wszystkimi naszymi liniami FlixBus. Po prostu wózek musi być składany, aby kierowca mógł go umieścić w bagażniku autobusu.

Aby podróżować autobusem z wózkiem na pokładzie:

Aby móc podróżować na wózku inwalidzkim w autobusie, trzeba wcześniej zadzwonić na infolinię, aby upewnić się, że linia autobusowa, z której chce się skorzystać, jest dostępna dla wózków inwalidzkich. FlixBus ma na razie ograniczoną liczbę linii autobusowych oferujących taką możliwość. Zależy to od modelu wykorzystywanego autobusu i dostępnej infrastruktury na przystankach.

Aby móc podróżować z wózkiem na pokładzie autobusu, wózek inwalidzki musi spełniać wymogi następujących norm:

  • wózek inwalidzki dopuszczony jako fotel pasażera zgodny z normą DIN EN 12183 lub DIN EN 12184.
  • wózek inwalidzki z systemem utrzymującym, zgodny z normą DIN 75078-2.
  • wymiary maksymalne: szerokość maks. 70 cm x długość maks. 120 cm, a masa całkowita 300 kg.

Musimy podkreślić, że nie wolno nam zezwolić na odstępstwa od tych zasad. Jeśli pasażer zgłosi się do kierowcy z wózkiem nieodpowiadającym tej charakterystyce, kierowca autobusu będzie zmuszony odmówić wpuszczenia go do pojazdu ze względów bezpieczeństwa.

Jak zarezerwować bilet autobusowy na podróż z wózkiem inwalidzkim?

Aby podróżować autobusem z wózkiem w bagażniku

Etap 1: zarezerwuj swój przejazd bez podawania specjalnych warunków.

Etap 2: skontaktuj się z naszą infolinią, aby dodać wózek inwalidzki do swojego przejazdu:

  • Kiedy? Najpóźniej 36 godzin przed odjazdem i w godzinach otwarcia
  • Jak? Użyj formularza kontaktowego i wybierz temat „dla pasażerów niepelnosprawnych / psów przewodników”. Możesz również skontaktować się z nami za pomocą e-maila mobil@flixbus.de lub dzwoniąc pod numer +48 22 307 93 34
  • Godziny otwarcia: Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 8:00 – 20:00, a zapytania pisemne są rozpartywane od poniedziałku do piątku między 9:00 a 17:00.

Aby podróżować autobusem z wózkiem na pokładzie

Zadzwoń na naszą infolinię, aby sprawdzić przejazd i upewnić się, że w autobusie można korzystać z wózka na pokładzie.

  • Kiedy? Od 2 tygodni do 7 dni przed wyjazdem.
  • Jak? Użyj formularza kontaktowego i wybierz temat „dla pasażerów niepelnosprawnych / psów przewodników”. Możesz również skontaktować się z nami za pomocą e-maila mobil@flixbus.de lub dzwoniąc pod numer +48 22 307 93 34
  • Godziny otwarcia: Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 8:00 – 20:00, a zapytania pisemne są rozpartywane od poniedziałku do piątku między 9:00 a 17:00.

W dniu wyjazdu warto przybyć wcześniej przed planowanym odjazdem i jak najszybciej skontaktować się z kierowcą autobusu, aby mógł on zapewnić niezbędną obsługę i umożliwić Ci wybranie miejsca w autobusie.

Dostęp do autobusu z osobą towarzyszącą

Podróż FlixBusem z osobą towarzyszącą

Niektóre osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych lub niepełnosprawne muszą podróżować z osobą towarzyszącą. Bardzo dobrze to rozumiemy i dlatego zapewniamy bezpłatny przejazd osobie towarzyszącej.

Wymagane dokumenty

Musisz pokazać kierowcy odpowiedni dokument, aby poświadczyć, że potrzebujesz osoby towarzyszącej. Dokument ten powinien określać, że osoba niepełnosprawna lub o ograniczonych zdolnościach ruchowych musi stale korzystać z pomocy osoby towarzyszącej.

Oto dokumenty, które należy przedstawić:

  • W Polsce: karta inwalidzka z określeniem, że potrzebna jest osoba towarzysząca.
  • W Niemczech: karta inwalidzka lub zaświadczenie sporządzone przez lekarza.
  • We Włoszech: zaświadczenie wystawione przez lokalne władze służby zdrowia (ASL) lub krajową organizację pomocy socjalnej (INPS).
  • We wszystkich pozostałych krajach: prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Jak zarezerwować bilet autobusowy z osobą towarzyszącą?

Etap 1: skontaktuj się bezpośrednio z naszą infolinią, aby zarezerwować przejazd dla siebie i swojej osoby towarzyszącej:

  • Kiedy? Najpóźniej 36 godzin przed odjazdem i w godzinach otwarcia
  • Jak? Użyj formularza kontaktowego i wybierz temat „dla pasażerów niepelnosprawnych / psów przewodników”. Możesz również skontaktować się z nami za pomocą e-maila mobil@flixbus.de lub dzwoniąc pod numer +48 22 307 93 34
  • Godziny otwarcia: Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 8:00 – 20:00, a zapytania pisemne są rozpartywane od poniedziałku do piątku między 9:00 a 17:00.


Etap 2: w dniu podróży okaż dokument poświadczający konieczność podróżowania z osobą towarzyszącą (zgodnie z objaśnieniem podanym w poprzednim punkcie).


W dniu wyjazdu warto przybyć wcześniej przed planowanym odjazdem i jak najszybciej skontaktować się z kierowcą autobusu, aby mógł on zapewnić niezbędną obsługę i umożliwić Ci wybranie miejsca w autobusie.

Dostęp do autobusu z psem przewodnikiem

Podróż autobusem z psem przewodnikiem

Pies przewodnik lub pies pomocnik jest mile widziany w naszych autobusach FlixBus. Nasza oferta:

  • darmowy przejazd psa przewodnika
  • jedno miejsce w autobusie zarezerwowane dla psa przewodnika

Uwaga: wstęp do autobusu z psami jest możliwy tylko w przypadku osób niepełnosprawnych lub o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Kochamy zwierzęta, ale w naszych autobusach dostępne są jedynie przejazdy z psami przewodnikami i psami pomocnikami.


Wymagane dokumenty

Będziesz proszony o okazanie dokumentu poświadczającego, że pies odbył wymagane szkolenie dla psów przewodników.


Jak zarezerwować bilet autobusowy na przejazd z psem przewodnikiem?

Etap 1: zadzwoń na naszą infolinię, aby zarezerwować przejazd dla siebie i swojego psa przewodnika:

  • Kiedy? Najpóźniej 36 godzin przed odjazdem i w godzinach otwarcia
  • Jak? Użyj formularza kontaktowego i wybierz temat „dla pasażerów niepelnosprawnych / psów przewodników”. Możesz również skontaktować się z nami za pomocą e-maila mobil@flixbus.de lub dzwoniąc pod numer +48 22 307 93 34
  • Godziny otwarcia: Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 8:00 – 20:00, a zapytania pisemne są rozpartywane od poniedziałku do piątku między 9:00 a 17:00.


Etap 2: w dniu podróży okaż dokument poświadczający, że pies odbył wymagane szkolenie dla psów przewodników.


Historia Gilberta, globtrottera podróżującego z psem przewodnikiem Dymo

Podróżowanie autobusem z psem przewodnikiem

Czy podróżowanie z psem przewodnikiem jest łatwe?

Regularnie przemieszczam się z moim psem przewodnikiem Dymo. Zgodnie z prawem francuskim wszyscy przewoźnicy powinni wpuszczać do pojazdu psy przewodniki osób niedowidzących, ale często muszę to tłumaczyć, ponieważ wiedza w tym temacie jest niewystarczająca. W autobusach FlixBus nigdy nie mam tego problemu, a kierowcy są sympatyczni. Raz spotkałem się z nieżyczliwością jednego pasażera autobusu, który prawdopodobnie nie zrozumiał, że to pies przewodnik. Jest ich tylko 1500 w całej Francji i już się przyzwyczaiłem, że często muszę to wyjaśniać.

Jakieś porady dla innych pasażerów FlixBus?

Przede wszystkim trzeba przewidywać! Zarezerwuj podróż dzwoniąc na infolinię FlixBusa. Trzeba też pamiętać o nakarmieniu psa przed jazdą. Korzystam z przystanków, by pozwolić mu załatwić potrzeby. Często kierowca czuwa nad nami, by wszystko poszło dobrze i byśmy wrócili do pojazdu bez problemów. Bardzo ważne jest też miejsce w autobusie. Dymo to labrador i zajmuje sporo miejsca. Podczas podróży spokojnie śpi w przejściu. Doradzam wybieranie miejsc bezpośrednio za środkowymi drzwiami. Dzięki temu na przystankach pies nie przeszkadza pasażerom z przodu.

Czy podróżowałeś już z osobą towarzyszącą?

Tak, jeden raz, podróżując z Paryża do Pragi i z powrotem autobusem FlixBus. Tym razem zdecydowałem się nie zabierać Dymo i wyjechałem z synem jako osobą towarzyszącą. W takich przypadkach osoba towarzysząca nie płaci za przejazd autobusem FlixBus. Taka sama procedura: trzeba zadzwonić na infolinię, aby dokonać rezerwacji, a w dniu podróży pamiętać, by mieć przy sobie kartę inwalidzką.

Planujesz kolejną podróż autobusem FlixBus?

Tak, za kilka tygodni wyjeżdżam do Lyonu na dzień otwartych drzwi w szkole dla psów przewodników. Jestem wysłannikiem stowarzyszenia właścicieli psów przewodników z Lyonu. Dymo i ja już jesteśmy gotowi na podróż autobusem FlixBus!

Czy kobieta w ciąży może podróżować autobusem?

Podróżuj z FlixBusem będąc w ciąży

Czasami kobiety w ciąży, szczególnie niedługo przed porodem, mają wiele problemów w podróży. Właściwie nic nie stoi na przeszkodzie, by kobieta w ciąży podróżowała autobusem. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma jakiegoś szczególnego przeciwwskazania medycznego.

Zalety naszych pojazdów FlixBus dla kobiet w ciąży:

  • Wygodne siedzenia z przestrzenią na nogi oraz regulowane oparcie, umożliwiające rozprostowanie kręgosłupa.
  • Toalety w pojeździe.
  • Możliwość wybrania miejsca.
  • Możliwa pomoc kierowcy przy wkładaniu i wyjmowaniu bagażu.
  • Kierowca jest do dyspozycji, gdyby zaszła potrzeba pilnego wezwania pomocy medycznej.

Dobrze też wiedzieć, że na trasach długodystansowych przewidziano regularne przerwy w podróży na parkingach. Przerwy są przewidziane co około 2 godziny jazdy.

Życzymy wspaniałej podróży naszym autobusem! W razie dodatkowych pytań prosimy się zapoznać z Często zadawanymi pytaniami (FAQ), zadzwonić na infolinię (tel. +48 22 307 93 34) skorzystać z mobil@flixbus.de